Translate

wtorek, 30 października 2018

Bezglutenowa pizza z patelni





Pizzę z patelni jadłam u mojej córki Ani. Jest bardzo pyszna i bardzo ciekawa. Poprosiłam, żeby podzieliła się przepisem i  ja dzielę  się z Wami. Smacznego!!!


Bezglutenowa pizza z patelni

Ciasto:
✔️ 40 g mąki kukurydzianej i 20 g mąki ryżowej
✔️ 1 jajko
✔️ 6 łyżek mleka
✔️ łyżka oliwy
✔️ pół płaskiej łyżeczki proszku do pieczenia
✔️ pół łyżeczki oregano
✔️ szczypta soli
Szybki sos pomidorowy:
✔️ łyżka koncentratu pomidorowego
✔️ 6 łyżek passaty pomidorowej
✔️ łyżeczka oliwy
✔️ oregano, bazylia, pieprz i sól- proporcje wg uznania
***
Wykonanie:
Wszystkie składniki na ciasto mieszamy i dokładnie ucieramy, żeby pozbyć się wszelkich grudek. Rozgrzewamy patelnię, rozsmarowujemy na niej ciasto, tworzymy okrągły placek. Zmieniamy stronę dopiero, gdy powstaną się na nim bąbelki. W międzyczasie robimy sos mieszając wszystkie składniki ze sobą. Po zmianie strony przekładamy na pizzę sos i rozsmarowujemy pozostawiając puste brzegi. Następnie układamy ulubione dodatki: u mnie najpierw jest to ser gouda, potem wędlina i warzywa. Możesz dać co chcesz: oliwki, suszone lub świeże pomidory, ogórki konserwowe, kukurydzę, pieczarki itd. Na koniec na pizzę układamy pokrojoną w kostkę mozzarellę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz